Ղազարոս Աղայան. նախագիծ

загруженноеԱռաջադրանք 1. Մեր «ուսուցիչների ուսուցիչ» Ղազարոս Աղայանն է: Նա, հայ դպրոցն ու մանկավարժությունը մի միասնություն են և մեկն առանց մյուսի անհնար է պատկերել։ Ինքնուրույն փորձիր տեղեկություններ հավաքել Աղայանի, նրա մանկավարժական գործունեության մասին և բանավոր ներկայացրու դասարանում:

Պատասխան. Հայ մանկավարժության պատմության մեջ Աղայանը հայտնի է նաև որպես մանկավարժության տեսաբան։ Նրա մանկավարժական համակարգի նպատակն էր զարգացնել «ուժեղ, խելոք, առաքինի» քաղաքացիներ։ Նա առաջնությունը տալիս էր մայրենի լեզվի ուսուցմանը, բարոյական և գեղագիտական դաստիարակությանը, դեմ էր մարմնական պատիժներին, կողմնակից՝ երկսեռ ուսուցմանը։ Գրել է մանկավարժական–մեթոդական բազմաթիվ աշխատություններ։ Առանձնապես գնահատելի են նրա «Ուսումն մայրենի լեզվի» Ա, Բ, Գ, Դ տարիների համար դասագրքերը, որոնցից առաջինը շուրջ 40 տարի (1875-1916) եղել է ամենատարածված այբբենարանը հայ դպրոցներում։  

Առաջադրանք 2 Համեմատիր Աղայանի և մեր մանկավարժության հիմնական դրույթները՝  փորձելով գտնել 7 նմանություն:

Պատասխան. Մեր դպրոցն էլ երկսեռ դպրոց, նա էլ է ուզեցել, որպեսզի դպրոցները լինեն երկսեռ: Նա էլ է գրքեր հրատարակել երեխաների համար, մեր դպրցնել է հրատարակում: Նա էլ է դեմ մարմնական պատիժ, մեր դպրցն էլ: Նրա նպատակն է զարգացնել խելացի մարդկանց, մեր դպրցի նպատակնել է այդ: Մեր դպրոցի նպատակն է, որ երեխանները բացի հայց լեզվից իմանան նաև այլ առարկաներ, Աղայանել է դրան ձգտել:

Առաջադրանք 3 
Աղայանի մասին քո կարդացածը, տեսածն ու ընկերներիցդ լսածը 5-7 նախադասությամբ գրավոր շարադրիր:
Պատասխան.
Աղայանը ծնվել է Բոլնիս-Խաչեն գյուղում: Նա երեխաներին ուսուցանել է հայոց լեզու, նրանց համար գրել է հեքիաթներ և դասագրքեր: Նրա դասագրքերից ավելի լավ դասագրքեր դեռևս չի հրատարակվել: Աղայանը ուզեցել է, որ դպրոցները լինեն երկսեռ և երեխաները սովորեն նաև այլ առարկաներ: Նաև նա սովորել է Ներսիսյան դպրոցում:

 Առաջադրանք 4

Կարդա Ղազարոս Աղայանի «Վաճառականի խիղճը» հեքիաթը:

Փորձիր վերլուծել գործակատարի «Երբ մարդը խիղճ չունի, մեռածի հաշվում է» միտքը: Ներկայացրու խնդրեմ քո պատկերացումները խղճի մասին:

Պատասխան. Ես համաձայն չեմ գործակատարի հետ: Եթե մարդ խիղճ չունի նա ուղակի շատ վատ մարդ է, որովհետև մարդու մարդ լինելը միայն խիղճով չէ, որ պետք է որոշվի: Վաճառականը անխիղճ մարդ էր դրա համարել իր հարստության կեսը կորցրեց և դա իրեն եղավ պատիժ: Բայց ինձ թվում է, որ ամեն մարդու մեջ էլ կա խիղճ և չկա մի այնպիսի մարդ, որը խիղճ չունենա: Ուղակի մարդ կա, որը շատ ունի, մարդ կա քիչ: Եվ հաստատ վաճառականնել թեկուզ մի-քիչ էլ, բայց ունի խիղճ:

Առաջադրանք 5  Հնարավորինս մանրամասն ներկայացրեք խնդրեմ ձեր աշխարհի մութ ու լույս կողմերը:

Պատասխան Իմ աշխարհի մութ կողմերը ավելի շատ են քան լույս կողմերը: Չկա այնպիսի մի մարդ, որը իմանա իմ աշխարհի բոլոր մութ կողմերը: Ինձ թվում է, որ այդպես ավելի ճիշտ է, որովհետև ինչքան շատ մարդ իմանա քո գաղտնիքները այնքան հավանակությունը շատ է, որ այդ կիմանան բոլորը  և ավելի դժվար կլինի գտնել նրան ով բոլորին ասել է գաղտնիքտ: Այսքանը իմ աշխարհի մութ և լույս կողմերի մասին:

Առաջադրանք 6 

Կարդա Աղայանի «Երկու խոշոր չարիք»  հոդվածը  (1898 թ.) և պատասխանիր հետևյալ հարցերին:

Ի՞նչ երկու խոշոր չարիքի մասին է խոսքը:

Որո՞նք են այդ չարիքների առաջացման պատճառները:

Ինքը` Աղայանը, ի՞նչ զորեղ դարմաններ է առաջարկում այդ երկու խոշոր չարիքների հաղթահարման համար:

Պատասխաններ.

1. Այդ երկու խոշոռ չարիքներն են մտավոր հոգնածությունը և ներվոտությունը:

2. Այդ չարիքները առաջացել են դպրոցներից: Ամեն ծնող ձգտում է, որ իր երեխան ավարտի և դիպլոմ ունենա և չի տեսնում այն, որ երեխան լավ կրթություն չի ունենում: Դպրոցները շատ-շատ են, բայց այնպիսի դպրոցները, որոնք իսկապես լավ սովորեցնում են շատ քիչ են:

3. Աղայանը ասում է, որը դա պետք է ուղեն դպրոցները, որովհետև նրանք են հիմք հանդիրացել այդ երկու խոշոր չարիքերին: Բայց ես իր հետ համաձայն չեմ: Ես կարծում եմ, որ հենց մարդիկ պետք է փոխվեն:

7. Կատարված աշխատանքի գնահատում

Ի՞նչ գնահատանիշ կդնեիր կատարածդ աշխատանքի համար, ինչո՞ւ:

  • մեկ անգամ ևս վերանայեք բլոգը, հարկ եղած դեպքում՝ խմբագրել-սրբագրելով բլոգում տեղ գտած ինչ-ինչ սխալներ
  • ինքնուրույն գնահատեք Ձեր կատարած աշխատանքը՝ ըստ մասնակցության չափի և աշխատանքի որակի
  • գնահատելուց հետո փորձեք հիմնավորել գնահատականը:

Պատասխան.

Ես ինձ կգնահատեի 7-ից 8:

  • ուսումնասիրություն (անհրաժեշտ նյութերի որոնում, ընտրություն)-  տես առաջադրանք 1
  • տեքստի վերլուծում, բովանդակության քննարկում, եզրակացության ձևակերպում, ասված խոսքի հիմնավորում- տես առաջադրանք 4
  • ստեղծական մտածողության առկայություն- տես առաջադրանք 5
  • մասնագիտական բառարանների, գիտահանրամատչելի, հանրագիտարանային գրականության, Վիքիդարանի և հանրագիտարանային հայալեզու, ինչպես նաև օտարալեզու կայքերի գործածում- տես առաջադրանք 1
  • կարդացած տեքստերի համադրում, դրանց տարբերությունների քննարկում, եզրակացություն-հետևություն անելու նախնական հմտություն- տես առաջադրանք թ
  • օգտագործած գրականության, թարգմանության և այլ աղբյուրների ներկայացում (հղումներ):

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s